حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر:دستگاه های مختلف با احساس مسئولیت بیشتری در بخش منابع طبیعی، توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری،رئیس و تعدادی از کارکنان اداره منابع طبیعی جهرم با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش چهره جهرم، در این دیدار امام جمعه جهرم با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: کارکنان این مجموعه وظیفه سنگین و حتی قرآنی را به عهده دارند چرا که خداوند متعال می فرمایند: …..هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا…او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت(هود/۶۱) ولذا حفظ و آباد سازی زمین،لبیک گفتن به خواست خداوندی است.

🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر ادامه داد: بارها از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه در خصوص اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ و نگهداری آن صحبت کردم اما با توجه به آنچه مشاهده می شود نیاز است که دستگاه های مختلف احساس مسئولیت بیشتری نموده و توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

🔹وی فرهنگ سازی نگهداری از منابع طبیعی را کار ارزشمندی دانست تا بدین وسیله این مهم در بخش های مختلف جامعه به عنوان یک وظیفه مردمی و اخلاقی نمود پیدا کند چرا که با از بین رفتن منابع طبیعی، این میراث ملی دچار آسیب خواهد شد و مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد خواهد کرد.

🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد را نیز یادآور شده و بیان نمود در بسیاری از مواقع این خود مردم هستند که به میدان می آیند و بهتر آن که با هماهنگی ،از این ظرفیت مردمی نیز استفاده گردد.

⭕️ امام جمعه جهرم تخریب محیط زیست و منابع طبیعی را گناهی نابخشودنی دانست که عواقب جبران ناپذیری را به همراه می آورد.

⭕️ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر ساخت بی رویه کوره های تولید زغال در جهرم را از جمله مواردی دانست که آسیب های آن یک پهنه بسیار بزرگ در استان فارس از تخریب جنگل های بلوط گرفته تا اقدام به قاچاق و آلودگی هوا را شامل شده است و متاسفانه تمام این نکات منفی در قالب یک بِرَند و نشان تحت عنوان زغال جهرم صرفا سودجویی افرادی را در پی داشته است بدون آن که به عواقب این کار اندیشیده شود و این برای جهرم خوشایند نیست و در آینده تنها همین بخش آلوده کردن هوا ،صدمات جبران ناپذیری در حوزه سلامت مردم و حتی بخش کشاورزی و باغداری به همراه خواهد داشت.

🔸در این جلسه رئیس اداره منابع طبیعی جهرم با قدردانی از حمایت و نگاه مسئولانه امام جمعه جهرم به حوزه منابع طبیعی گفت: حتی اگر اقتصاد در بهترین شرایط قرار گیرد اما منابع طبیعی دچار بحران باشد در نهایت هیچ فایده ای را در پی نخواهد داشت.

🔸شهسواری با بیان این که متاسفانه شاهد موافقت و اجرای طرح هایی هستیم که به حوزه منابع طبیعی آسیب می زند، به نابودی جنگل های بلوط اشاره و اقدام به قاچاق این درختان و تولید زغال از آنها در بخش های مختلف جهرم را یک خطر جدی دانست که به رغم تلاش کارکنان اداره منابع طبیعی در توقیف چوب های قاچاق، این معضل ادامه پیدا کرده و حتی بعضا تولید زغال در خانه ها را نیز شاهد هستیم.

 

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :