فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري جوان ۲۹ ساله که از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام، دختر دانشجوي يکي از دانشگاه هاي جهرم را مورد تهديد قرار داده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم، عبدالعظيم انصاري ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری اخاذ اينستاگرامي در دام پليس فتا جهرم خبرداد و گفت: اين فرد از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام با دسترسي به تصاوير دختر جوان که در صفحه شخصي ايشان قرار داشته است، يك صفحه جعلي در اينستاگرام ايجاد و با قصد سوء استفاده را با تهديد داشته است.

وي اظهار كرد: اين فرد تبهکار از طريق اقدامات فني پليس فتا ظرف مدت يک روز شناسايي و دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح کرد: متهم ۲۹ ساله که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه در فضاي مجازي شده بود، پس از رويت مستندات و ادله ديجيتال متخصصين پليس فتا، لب به سخن گشود و نسبت به بزه انتسابي اعتراف کرد.
سرهنگ انصاري ادامه داد: متهم دستگير شده در تحقيقات تخصصي پليس اعلام داشت که با توجه به تسلطي که در امور رايانه و فضاي مجازي داشته، هيچگاه فکر نمي کرد که توسط پليس فتا دستگير شود. وي با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شد، از شهروندان یه ويژه از بانوان محترم درخواست كرد: در هنگام استفاده از نرم افزارهاي ارتباطي، کليه اقدامات حفاظتي را رعايت کنند و تصاوير خصوصي و خانوادگي خود را در صفحات فضاي مجازي قرار ندهند تا در چنين مواردي اين تصاوير به ابزاري جهت سوء استفاده قرار نگيرد.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :