فرماندار ویژه جهرم  گفت:  سرشماري يکي از مهم‌ترين ابزارها براي دستيابي به بانک اطلاعاتي مناسب و آمار دقيق است که ضامن تحقق آن، مشارکت مسؤولانه و فعالانه آحاد مردم در اين طرح است.

به گزارش چهره جهرم علیرضا صحرائيان امشب در جلسه گردهمايي مديران مدارس جهرم بیان داشت: مشارکت مردم نقش عمده اي در استخراج اطلاعات صحيح از وضعيت موجود جامعه دارد و اگر بتوانيم با برنامه ريزي صحيح مشارکت مردم را در اين کار مهم افزايش دهيم، گام مناسبي را در توسعه بيش از پيش جامعه برداشته ايم.

وي افزود: سرانه جمعيت هر شهرستان با ميزان اعتبارات تخصيص يافته آن شهرستان نسبت مستقيم دارد.

فرماندارويژه شهرستان جهرم بيان داشت:مبناي تمام توجهات و تمام تصميم گيري ها سرشماري نفوس و مسکن خواهد بود .هر شهري كه جمعيت بيشتري داشته باشد به نسبت توزيع اعتبارات بيشتري براي آن شهر صورت مي گيرد همچنين يکي از فاکتورهاي ارتقاي ادارات و دانشگاه ها بر اساس سرانه جمعيتي شهرستان مي باشد.

مهندس صحرائيان نقش آموزش و پرورش را در سرشماري مهم و با اهميت دانست و عنوان کرد:آموزش و پروش نقش بسيار موثري در اين راستا ايفا مي كند به گونه اي كه با حدود ۳۰ هزار دانش آموز در جهرم و ۷هزار دانش آموز در خفر و جمعيت فرهنگيان و بازنشسته ها پتانسيل خوبي برا ترغيب و تشويق خانواده هاي دانش آموزان جهت امر ثبت نام اينترنتي سرشماري است.

نماينده عالي دولت درشهرستان جهرم از فرهنگيان خواست تا با بهره گيري از ظرفيت موجود به ويژه بهره گيري از شبکه هاي اجتماعي ، مردم را به شرکت فعال و آگاهانه در سرشماري عمومي نفوس و مسکن به ويژه در مرحله اينترنتي تشويق کنند. بايد تلاش شود تاجمعيت واقعي شهرستان جهرم منعكس شود .

مهندس صحرائيان ابراز داشت: آمار دقيق زيرساخت اصلي براي توسعه و پيشرفت جامعه محسوب مي شود و مسئولان با بهره گيري از آمار و اطلاعات حاصل از سرشماري مي توانند برنامه ريزي مناسبي براي آينده انجام دهند .

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :