به گزارش چهره جهرم،دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم و نعمت‌اللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با مسئولین انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه مسئولین انجمن‌های زیرنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و مطالبات حوزه فرهنگ و هنر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

متاسفانه در کشور بحث فرهنگ و هنر مغفول مانده است. در تخصیص اعتبارات نیز در حوزه فرهنگ هدف‌گذاری درستی صورت نگرفته است. اعتبارات در ابتدا اغلب به دیگر حوزه‌ها تخصیص داده می‌شود و در آخر به هنر و فرهنگ می‌رسد که این نشان از  ایراد در نظام برنامه‌ریزی است.

ظرفیت نیروی انسانی غنی و هنرمند داریم ولی زیرساخت آن را نداریم، اعتبارات حوزه فرهنگ در کشور ضعیف است. رویکرد نظام برنامه‌ریزی کشور باید  به سمت مسائل فرهنگی تغییر کرده و از ظرفیت خیرین و مردم در حوزه فرهنگ نیز استفاده شود.

هنر می‌تواند شاخص و معرف هر منطقه‌ای باشد. شهرستان جهرم در حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور شاخص است و این وظیفه مسئولین را برای حمایت از هنرمندان سخت‌تر می‌کند.

تکریم و معرفی هنرمندان شاخص جهرمی یک اولویت است. به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص و پیشکسوت شهرستان جهرم به صورت مداوم برگزار شود.

در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفت میلیارد ریال بودجه اختصاصی از وزارتخانه برای تجهیز سالن فردوسی و تامین اعتبار برنامه‌های هنری انجمن‌ها تخصیص داده شد.

انجمن‌های هنری شهرستان برنامه‌های خود را اعلام کنند تا رایزنی برای جلب اعتبار لازم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان صورت بگیرد.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :