مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: نیمه نخست اسفند ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان، بهترین و زیباترین زورخانه کشور در شهرستان جهرم به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم، حیدر علی کامیاب کلانتری، روز شنبه در مجمع انتخاب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای فارس در شیراز بیان کرد: ظرف ۲ سال گذشته در این استان پنج زورخانه به بهره برداری رسیده است و احداث چند زورخانه دیگر در زاهدشهر فسا، صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید و مرودشت در دستور کار قرار دارد که به زودی به بهره برداری می رسند.
وی ادامه داد: زورخانه که ریشه دیرینه در تاریخ کشورمان دارد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی است از این رو باید بکوشیم اینگونه فضاهای معنوی را توسعه دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: نمی توان نقش ورزشکاران این رشته با منش پهلوانی که دارند در فرهنگ و ادب نادیده گرفت، رمز ماندگاری این رشته آموزه های پهلوانی و جوانمردی است و ورزشکاران در این عرصه به مولا علی (ع) اتکا دارند.
در مجمع انتخاب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای فارس که با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد، حسین غرقی با ۱۵ رای برای مدت چهار سال انتخاب شد.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :