امام جمعه جهرم گفت: آمار و سرشماری مبنای توسعه کشور و هر استان و منطقه‌ای است.

به گزارش چهره جهرم، آیت‌الله لطف الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و عزای سید و سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام امام حسین(ع) چیزی جز احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نیست و باید همگان به این مهم توجه ویژه کنند.

وی افزود: امروز نیز باید با بصیرت علوی معاویه‌ها و یزیدهای زمان خود را بشناسیم و در برابر ظلم آنها و استکبار مقابله جانانه کنیم و نمی‌شود خود را حسینی بدانیم اما از ظلم‌ستیزی که روح اصلی حرکت آن امام بوده است غفلت کنیم.

دژکام در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همه خانواده بزرگ این نیرو در ایران اسلامی اظهار داشت: امنیت یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها در جامعه است و کسانی که حافظ امنیت ملت‌ها هستند کار برزگی انجام می‌دهند و همه بدانند امنیت دهنده واقعی خداست و امروز نیروی انتظامی دست خدا بر زمین برای ایجاد امنیت است و باید قدر این امنیت را که با اهدای خون شهدای این سازمان هر روز پررنگ‌تر میشود، دانست.

وی افزود: افرادی که در این لباس مقدس خدمت می‌کنند باید قدر خود را بدانند و حواسشان باشد به خطا نیفتند که خطا برای انها با مردم عادی فرق میکند و بسیار زشت و خطرناک است.

امام جمعه جهرم در باب مسأله سرشماری و اهمیت آن نیز بیان داشت: این گونه آمارگیری را در کشور هر از پنج سال انجام می‌دهند و تعداد جمعیت ثبت شده در آمارگیری نفوس و مسکن میشود مبنای برنامه‌ریزی برای هر منطقه که باید همگان سعی کنند با دادن آمار دقیق و شرکت در این طرح بزرگ ملی قدمی موثر در راستای توسعه شهر و کشور خویش برداریم.

وی ازا همیت بحث آمار در تخصیص اعتبارات ملی و عمرانی نیز گفت و اظهار داشت: پس از این آمارگیری اعتبارات کشور را براساس جمعیت موجود در هر منطقه توزیع می‌کنند و این اهمیت این موضوع را مضاعف می‌سازد.

وی در پایان در مورد برخی مسایل رخ داده شده در دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: در باب رتبه و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی جهرم چند مدتی است نگرانی‌هایی به وجود آمده است که بنده به مسولان گفته‌ام با تدبیر موضوع را بررسی و پیگیری کنند برنامه عملی نیز ارائه کرده‌ام ولی اگر اتفاق مثبتی انجام نشود گزارش اقدامات را به مردم ارائه خواهم کرد.

 

 

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :