معاون استاندار گفت: هیأت‌های مذهبی یکی از ارکان مهم در جامعه هستند که باید در راه گسترش فرهنگ دینی و مذهبی گام بردارند.

به گزارش چهره جهرم، علیرضا صحرائیان بعدازظهر امروز در جلسه گردهمایی هیات‌های مذهبی با تشکر از متصدیان هیئت‌های مذهبی به‌خاطر برپایی باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی همچنین تشییع پیکر شهید مدافع حرم در سال گذشته اظهار داشت: مردم جهرم انقلابی، مؤمن و ولایتمدار هستند و یک‌هزار و ۲۰۰ شهید به این انقلاب اهدا کردند.

وی تصریح کرد: فلسفه نهضت عاشورا، درس فداکاری و شهادت و ازخودگذشتگی است و باید مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی و اهداف و دستاوردهای این نهضت به‌درستی برای مردم تبیین شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با توصیه به پرهیز از خرافه‌گرایی و بروز خطاهایی که موجب اسلام‌هراسی می‌شود، تأکید کرد: تقویت عِرق ملی، شعائر مذهبی و اعتقادات دینی و اخلاق در جامعه از جمله کارکردهای هیات‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی است.

صحرائیان ایجاد نظم و امنیت در ایام برگزاری دهه اول محرم را ضروری و لازم دانست و متذکر شد: نظم و امنیت در برگزاری مراسم دهه اول محرم بسیار مهم است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این وظیفه را برای حفظ آرامش و آسایش مردم دارند که باید با جدیت و به نحو احسن انجام دهند.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت بانوان در ایام محرم استفاده شود و در این زمینه کمیسیون امور بانوان فرمانداری و حوزه علمیه و بسیج خواهران برای سخنرانی مبلغان خواهر در حسینیه‌ها و تکایا برنامه‌ریزی کنند و همچنین روحانیون معظم در این ایام در مورد مسائل مربوط به بحران آب و استفاده بهینه از چاه‌های آب کشاورزی که حق‌الناس است تأکید ویژه و ارشادات لازم را داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در ادامه بیان داشت: طبل‌های بزرگ که هرج‌ومرج و آلودگی صوتی را فراهم می‌آورد لازم است توسط اداره اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف از فروش آن‌ها ممانعت شود.

صحرائیان اضافه کرد: در مورد آوردن احشام (اسب‌ها و شترها) باید هیأت سوارکاری و اداره ورزش و جوانان برنامه‌ریزی منظم انجام دهند تا شاهد ناهنجاری‌های مرتبط نباشیم.

وی ایام محرم را برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن فرصت مناسبی دانست و عنوان کرد: موضوع  سرشماری نفوس و مسکن بسیار مهم و حیاتی بوده که این امر را نباید ساده گرفت و تمام اعتبارات و تسهیلات این شهرستان بر اساس سرانه جمعیتی است و هرچه جمعیت بیشتر باشد، به نسبت اعتبارات بیشتری نیز برای منطقه در نظر گرفته می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بابیان اینکه همگان باید در سرشماری شرکت کنند، اذعان داشت: سرشماری نفوس و مسکن پایه و مبنای برنامه‌ریزی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی است، بنابراین بدون آمار درست این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :