جمعی از هنرمندان شهرستان جهرم به اتفاق فرماندار ویژه این شهر با حضور در منزل عزت الله لقمانیه هنرمند عکاس از فعالیت بیش از ۴۰ ساله وی در این عرصه تقدیر کردند.

به گزارش چهره جهرم، اهالی فرهنگ و هنر شهرستان جهرم با حضور در منزل «عزت‌الله لقمانیه» هنرمند عکاس استان فارس و به پاس سال ‌ها فعالیت از وی تقدیر و تشکر کردند.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم که در این دیدار حضور داشت، در سخنانی گفت: حضور در چنین دیدارهایی نه تنها باعث خوشحالی است بلکه به نوعی ضرورت نیز به حساب می ‌آید.

علیرضا صحرائیان با اشاره به مشکلات و کمبودها در زمینه‌ استفاده از توانایی‌ های هنرمندان در معرفی و برطرف‌کردن مشکلات شهری اظهار امیدواری کرد با تلاش بیشتر و ‌همکاری خود هنرمندان این معضل نیز برطرف شود.

فرماندار ویژه‌ جهرم با اشاره به اینکه خوشبختانه فضای فرهنگی هنری شهرستان با وجود همه کمبودها در وضعیت مناسبی قرار دارد و قطعا با همدلی و همراهی هنرمندان بهتر از این نیز خواهد شد، گفت: تغییر نگاه‌ در برخی حوزه ‌ها لازم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار از عزت ‌الله لقمانیه به عنوان یکی از هنرمندان موثر در شهرستان جهرم یاد کرد و گفت: قطعا حضور افرادی مانند آقای لقمانیه غنیمتی برای فرهنگ و هنر شهرستان جهرم به حساب می ‌آید.

وی با اشاره به ادامه ‌دار بودن چنین دیدارهایی یادآور شد؛ پس از دیدار با «ابراهیم کیمیا» این دومین دیدار با چهره‌های فرهنگی و هنری شهرستان است.

در ادامه این دیدار «عزت‌الله لقمانیه» نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حضار گفت: حضور فرماندار جهرم به‌ همراه هنرمندان باعث افتخار و سربلندی من است زیرا این امر نشان ‌دهنده‌ همراهی و همدلی مسئولان شهرستان است.

وی با ذکر برخی از کاستی ‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، به ارائه پیشنهاد در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت هنرمندان پرداخت و یادآور شد؛ ضرورت تغییر نگرش در بسیاری از رفتارهای موجود در جامعه، مدت‌هاست احساس می‌شود و این مهم تنها با توجه و حرمت دادن به هنرمندان قابل دسترسی است.در این دیدار هنرمندان و اهالی فرهنگ نظیر «عبدالرضا کوهمال» و «سعید صادقی» نیز خواهان توجه بیشتر به هنرمندان و استفاده از نظرات کارشناسی آنها در رفع مشکلات و معضلات شهری و همچنین حمایت بیشتر از اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهرم بوسیله مسئولان درجه یک شهرستان شدند که با استقبال  صحرائیان روبه‌رو شد.

 در پایان این مراسم به نمایندگی از سایر هنرمندان  لوح تقدیر و تندیس هنر شهرستان جهرم به استاد «عزت‌الله لقمانیه» اهدا شد.

به گزارش مهر، عزت الله لقمانیه متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است. وی پس از اخذ دیپلم و گذراندن خدمت سربازی راهی اروپا می شود و تحصیلات عالیه را در کشور آلمان شروع کرده و در همانجا با عکاسی آشنا می شود.

وی پس از گذشت هشت سال به آمریکا عزیمت کرده و هفت سال نیز در آنجا به ادامه این حرفه پرداخت.

 لقمانیه در سال ۵۹ به کشور باز می گردد. وی سابقه ۴۷ سال فعالیت در حوزه عکاسی دارد و به قول خودش حاصل کار تعدادی  عکس و کتابی بنام  عکس نی بین چون حکایت می کند  است.

 تمامی آثار کاملا بصورت  آنالوگ  تهیه و ارائه شده و می شوند.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :