جهرم اولین شهرستان در کشور که دارای کانون هموفیلی مستقل می باشد و اولین همکاری خود را با موسسه خیریه مردم نهاد مهتا آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم،مدیر عامل خیریه مهتا اظهار داشت: طبق مصوبه ای که هیئت نظارت کشور در تاریخ ۱۱ دی امسال داشته اند استان فارس به عنوان دومین استان در کشور است که کانون هموفیلی و ترومبوفیلی مستقل دارد و مرکز این کانون به شهرستان جهرم داده شده است.

علی اکبر چوپان گفت:فعالیت موسسه کشوری است و از اهداف ما این بود که در استان ها ورود پیدا کنیم که خوشبختانه جهرم اعلام آمادگی کرد و از خدماتی که در استان شکل خواهیم داد آزمایش ژنتیک در زمینه ی پیدا کردن عیب ژنتیکی خانواده ها,تعیین ناقلان بیماری و تشخیص های پیش از تولد برای اختلالات انعقادی نظیر هموفیلی و ترومبوفیلی است.

وی با توجه به اینکه یک بیمار هموفیلی در طول عمر یک میلیون دلار دارو مصرف می کند گفت:آموزش خانواده ها و بیماران رکن اصلی در درمان و کاهش هزینه های این بیماری دارد و برنامه های آموزشی در جهرم و شیراز برگزار خواهیم کرد و همین طور بروشور های آموزشی برا آشنایی مدارس نسبت به این بیماری در نظر گرفته ایم تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

در این جلسه ۲۰ هیئت امنا و ۷ نفر به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدند.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :