معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم: کاهش خطرات ناشي از وقوع سيل از مهم ترين اقدامات شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم ،علیرضا صحرائیان گفت: خسارت وارده به شبکه راه ها، اماکن مسکوني شهري و روستايي و بخش آب و گازو برق قابل ملاحظه است.

به گزارش روابط عمومي معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان جهرم، مهندس صحرائيان درشوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان جهرم بابيان اينکه حجم بارندگي در شهرستان جهرم طي سالهاي اخير بي سابقه بوده، اظهار داشت: در روز آخر بارندگي که بارش ها شدت گرفت، شهر جهرم را به مخاطره انداخت و اين امر موجب شد تا بند تغذيه مصنوعي محمدآباد تخريب و سيل در سطح شهر جاري شود و قسمت شمال شرق شهر دچارآب گرفتگي شديدشود.

وي افزود: مهمترين ويژگي مقابله با بحران ، اطلاع رساني به موقع بود که باعث تخليه سريع ساکنين فرهنگ شهر، زيباشهر، شهرک بهاران و ساير واحدهاي مسکوني در مسير سيلاب شده و همين امر باعث گرديد تلفات جاني نداشته باشيم.

نماينده عالي دولت درشهرستان جهرم با اشاره به اينكه در بارندگي هاي اخير با هماهنگي بين بخشي از سوي فرمانداري ويژه، همه دستگاه ها همراه و همدل بودند، گفت: دستگاه هاي امدادي و خدمات رسان با هماهنگي به فعاليت پرداختند و بويژه نيروهاي انتظامي و نظامي بالاخص؛ سپاه و بسيج ، هر کجا كه لازم بود در كنار دستگاه هاي مسئول حضور مستمر داشتند.

مهندس صحرائيان: شوراي هماهنگي مديريت بحران با حمايت شوراي تأمين شهرستان جهرم به نحو مطلوبي فعاليت خود را انجام دادکه در اين راستا با پيگيري هاي به عمل آمده آبگرفتگي ايستگاه شماره يک برق، تخريب خط آبرساني در پنج نقطه از شهرجهرم و شبکه گازرساني که به طور ۲۴ ساعته پرسنل خدوم ادارات فعاليت نمودند تادر اولين فرصت ممکن اين مشکلات برطرف شود.

وي ملاک هاي ارزيابي مديران را احساس مسئوليت آنها قبل، حين و بعد از بحران ذکر و متذکر شد: در زمان بحران با هيچيک از مسئولين تعارف نداريم هر کس در انجام مأموريت اهمال و کوتاهي نمايد غير قابل گذشت است زيرا جان و مال مردم در خطر است و همه در قبال جان و مال مردم مسئول هستند.

فرماندارويژه شهرستان جهرم يادآورشد:کوچکترين سهل انگاري تبعات بزرگ و غير قابل جبراني در پي خواهد داشت. در حوزه مسئوليت خود ابتدايي ترين اقداماتي که بايد انجام دهيم، حفظ جان و مال مردم است.

مهندس صحرائيان بيان کرد:اطلاعات رساني به موقع اداره هواشناسي و انعکاس آن در رسانه ها و تدبيري که ستاد بحران شهرستان انديشيدسبب شد جان اهالي در معرض خطر، نجات يابد.

وي عنوان کرد: بايد هرچه سريعتردر شهر و بخش هاي تابعه شرايط به حالت عادي باز گردانده شود. قطعاً زيرساخت ها دچار آسيب شده و خطوط آب ، برق و گاز دچار مشکل شده است که همه اينها بايد به حالت عادي بازگردد. زيرا در آستانه ايام نوروز هستيم و بايد آمادگي لازم به منظور پذيرايي از ميهمانان نوروزي داشته باشيم.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان جهرم ادامه داد: مردم بايد از خدمات ايمني آب، برق، گاز و خدمات زيربنايي بهره مند شوند. در شهرها، شهرداران بايد پشتکار جدي داشته باشند تا شهرها به حالت اوليه بازگردد. برابر دستورالعمل ستاد مديريت بحران کشور، کارشناسي هاي خسارات وارده توسط بنياد مسکن در حال انجام است. حضور مديران ارشد کشوري و استاني به ويژه استاندارمحترم و وزير نيرو سبب شد تا امکانات بيشتري درخواست گردد.

مهندس صحرائيان در خصوص خدمات رساني و امداد اعلام کرد: در مدت بحران سيل اخير در شهرستان جهرم، ۱۳۶ اکيپ در قالب ۲۰۰۰ نفر کار خود را انجام دادند، ۳۲۰ انواع ماشين آلات سبک و سنگين انجام و با پيگيري هاي به عمل آمده از سوي فرمانداري ويژه به ۲۰ نقطه از نقاط روستايي و عشايري در محاصره آب بودند خدمات رساني صورت گرفت. ۱۲۹۰ چادر، ۱۵۲۰ تخته پتو، ۵۸۰۰ قوطي انواع کنسرو، ۱۵۱ دستگاه بخاري، ۵۰ شل آب معدني، ۱۲۵ موکت، ۲۳۰ نان بلورين دراختيار افراد آسيب ديده از سيل قرارداده شد.

وي اضافه کرد:باتوجه به سيل در قسمت هاي شمال شرقي شهر، شهرداري جهرم از شهرداري هاي شيراز، فسا، فراشبند، فيروزآباد امکاناتي درخواست نمود که اين امکانات دراختيار قرار گرفت. در مناطق روستايي بخشداران تلاش نمايند تا براي روستائيان مشکلي ايجاد نشود. همه اين زحمات براي آسايش و رفاه مردم است تا مردم با خاطري آسوده به زندگي خود ادامه دهند.

فرماندار ويژه شهرستان جهرم ابراز داشت: در حوزه تأسيسات زيربنايي، مسکوني و بخش کشاورزي برآوردهاي لازم انجام و به استان منعکس شده و دستگاه هاي مربوطه بايد از ادارات متبوع خود در استان مطالبات را پيگيري نمايند تا هرچه سريعتر جبران خسارت شود.

مهندس صحرائيان خاطر نشان کرد: دستگاه هاي متولي خدمات رساني مورد نياز مردم انجام و مسئولين با تلاش جدي به دنبال رفع مشکلات سيل زدگان باشند و از حاشيه پرهيز نمايند.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :