خسارت ناشی از سیل به بناهای مسکونی شهری و روستایی ۵۰ میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم، فرماندار ویژه جهرم گفت: در پی بارش‌های اخیر و سیل به‌وجود آمده حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان جهرم وارد شده است. علیرضا صحرائیان افزود: در پی بارش‌های اخیر و سیلاب ۱۲۵۴ واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند و ۲۴۲۸ واحد هم باید تعمیر و مرمت شود.

صحرائیان با اشاره به آسیب های  حوزه راه و شهرسازی و راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان در حوزه شهرهای قطب‌آباد،دوزه، باب انار و خاوران و در شهر جهرم هم ۱۵ میلیار تومان خسارت تخمین زده شده است.
وی از آسیب‌های وارد شده به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۴۰ میلیون تومان آسیب جدی به باغات و مزارع وارد شده و ۸ میلیارد تومان خسارات ناشی از بندهای خاکی, آبگیرها و پروژه‌های تغذیه مصنوعی آب تخمین زده شده است.
صحرائیان با بیان اینکه در حوزه آب‌های شهری و روستایی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارات بوجود آمده است تصریح کرد: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم خسارت در بخش برق وارد شده است.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان هم ۵ میلیارد تومان آسیب وارد شده است. فرماندار ویژه جهرم گفت: عشایر منطقه تیراخجان، تنگه بستانک، تنگ کبوتری، اطراف رودخانه شور و منطقه خانه نهر و مجموعه روستاهای پشت کوه، چنار سوخته و قلعه تبر نیز به دلیل مسدود شدن راه‌ها نیازمند امداد هوایی هستند.
در سامانه بارشی اخیر در شهرستان جهرم  ۳۴۷ میلیمتر باران باریده است.
کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :