دیوان مثنوی پیر و جوان اثر میرزا نصیر جهرمی مشهور به خواجه نصیر ثانی حاوی ۳۰۴ بیت شعر در شهرستان جهرم رونمایی شد.

به گزارش چهره جهرم، علی‌اصغر کاراندیش در آئین رونمایی از دیوان مثنوی پیر و جوان اثر میرزا نصیر جهرمی با اشاره به پیشینه درخشان این شهرستان در عرصه فرهنگ و ادب اظهارداشت: شهرستان جهرم در حمایت از انقلاب و نظام همواره نقش بارز و موثری داشته و جوانان جهرمی همچنان در دفاع از اهل‌بیت(ع) همواره در حال جانفشانی هستند.

وی با اشاره به اینکه علما و بزرگان شهرستان جهرم به عنوان برگ زرین افتخارات این دیار شناخته می‌شوند، افزود: هنرمندان جهرمی نیز در عرصه‌های مختلف مشهور و زبانزد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان فارس در تمام اعصار بزرگانی را در خود پرورش داده که هر کدام دارای ارزشی گران‌سنگ هستند، اظهارداشت: میرزا نصیر جهرمی نیز از جمله این بزرگان است که سالیان بسیار در دیار غربت علوم مختلف را آموخت و سالیانی را در کنار کریم خان زند به مشاورت پرداخت.

بهزاد مریدی افزود: آثار کم‌نظیر و شگرف میرزا نصیر جهرمی ریشه در تعالیم انسانیت دارد و دیوان مثنوی پیرو جوان او نشان از پیوند آسمانیش با ولایت است.

به گزارش تسنیم، مثنوی پیر و جوان با هنرمندی خوشنویس جهرمی محمد قلی‌زاده در ۱۱۰ صفحه به رشته تحریر در آمده و حاوی ۳۰۴ بیت شعر از میرزا نصیر جهرمی اندیشمند فرهیخته این شهرستان در دوران صفویه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :