رئیس برنامه‌وبودجه فارس گفت: سرشماری آمار نفوس و مسکن توسط ۲ هزار مأمور و کارشناس با لباس ویژه و با در دست داشتن کارت شناسایی در این استان انجام می‌شود.

به گزارش چهره جهرم، ساسان تاجگردون بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سرشماری آمار نفوس و مسکن توسط ۲ هزار مأمور و کارشناس با لباس ویژه و با در دست داشتن کارت شناسایی در این استان انجام می‌شود اظهار داشت: مأموران سرشماری، اطلاعات آماری یک‌ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۵۱ خانوار در فارس را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری آمار اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه و الکترونیکی از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه همزمان در سراسر استان فارس به‌صورت مستمر انجام می‌‌شود.

رئیس برنامه‌وبودجه استان فارس تصریح کرد: سرشماری از سال ۱۳۸۵ هر پنج سال یک‌بار در سراسر این استان انجام شده است که هشتمین مرحله در سال جاری با پیشرفته‌ترین ابزار آی تی و به‌صورت خوداظهاری خانوارها انجام می‌شود.

تاجگردون بیان داشت: بعد از ثبت اطلاعات خانوارها و دریافت کد ۱۰ رقمی، مأموران در مرحله بعدی با در دست داشتن تبلت به منازل رفته و نسبت به ثبت اطلاعات اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی‌ بر محرمانه بودن جمع‌آوری اطلاعات آماری خانوارها، مأموران سرشماری در استان فارس نیز با حفظ امانت‌داری نسبت به این آمار اقدام خواهند کرد.

رئیس برنامه‌وبودجه استان فارس بیان داشت: هر یک مأمور سرشماری موظف به جمع‌آوری اطلاعات از ‌یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار است.

تاجگردون اظهار داشت: با تعاملی که با اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس داشته‌ایم مقرر شد ۴۰۰ دانش‌آموز با دریافت کارت همیار نسبت به دریافت آمار با ستاد سرشماری این استان همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: زمان آمارگیری از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :