رئیس دانشگاه دولتی جهرم گفت: باید از ظرفیت راه‌اندازی مرکز آپا در این شهرستان بیشترین بهره را برد.

به گزارش چهره جهرم، مسعود نادریان صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد ایجاد مرکز آپا دانشگاه جهرم اظهار داشت: این دانشگاه حسب وظیفه‌ای که در تولید علم دارد، در حوزه بررسی نیازهای تخصصی جامعه نیز موظف به پاسخ و ارائه طریق است.

وی افزود: امروزه مبحث فناوری و تبادل اطلاعات در فضای مجازی جز لاینفک جامعه ما است و با توجه به تهدیدهایی که در این حوزه وجود دارد این دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه وظیفه خود دانسته که با ایجاد مرکز آپا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه‌بر آگاهی‌رسانی، زمینه اقدامات لازم برای پشتیبانی و امداد را در فضای سایبری در کشور فراهم کند.

رئیس دانشگاه جهرم افزود: با توجه به تلاش وزارت ارتباطات در دولت‌های گذشته و فعلی برای ایجاد و توسعه‌ دولت الکترونیک بدون شک یکی از پیشنهادهای تحقق این امر تأمین امنیت فعالیت در فضای سایبری بوده که این مأموریت به‌طور ویژه از طرف وزارت ارتباطات به مرکز آپا محول شده است.

نادریان بیان داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه جهرم ایجاد مرکز تخصصی آپا است که امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با تلاش و همت همکاران و مسؤولان این مرکز به‌سرعت مراحل رشد خود را طی کند و بتواند برای شهرستان جهرم و همچنین استان‌های هم‌جوار جنوب کشور پشتیبانی لازم را فراهم آورد.

وی در پایان متذکر شد: مرکز آپا دانشگاه جهرم، با هدف شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، کمک به سازمان‌ها در هنگام بروز حملات و رخدادهای امنیتی، ارزیابی امنیتی و انجام آزمون نفوذپذیری سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای، ارائه طرح امنیت برای ایمن‌سازی شبکه‌ها و خدمات آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط راه‌اندازی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :