رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم گفت: کار نسخه‌برداری بیش از ۷۰ هزار سند مکتوب و عکس‌های قدیمی و تاریخی جهرم توسط مرکز آستان قدس رضوی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم، سیدمحمودرضا نسابه از پایان سخه‌برداری بیش از ۷۰ هزار سند مکتوب و عکس‌های قدیمی و تاریخی جهرم توسط مرکز آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار داشت: کار نسخه‌برداری از اسناد مکتوب و عکس‌های قدیمی و تاریخی شهرستان جهرم در حالی به پایان رسید که معتقدم، هنوز چندین برابر آثاری که توسط گروه اعزامی آستان قدس ثبت شد در شهرستان وجود دارد.

وی افزود: تاسیس یک مرکز اسناد در جهرم ضروری به نظر می‌رسد تا به مرور منابع اطلاعات گذشته شهرستان جهرم شناسایی، جمع آوری و ثبت شوند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم در طول ۱۲ روز فعالیت تعداد ۵۵ هزار و ۶۳۰ عکس دیجیتال در ۲۹۹ عنوان و با حجم ۳۴۲ گیگابایت از کتب خطی و چاپ سنگی، اسناد خطی، عکس‌های قدیمی و تاریخی توسط کارشناسان مرکز اسناد آستان قدس نسخه‌برداری و به این مرکز ارسال شد.

 وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ برگ سند خطی و ۱۵ هزار عدد عکس اسکن شده از دفاع مقدس نیز در آینده نزدیک به مرکز اسناد آستان قدس ارسال می‌شود.

نسابه با اشاره به اینکه این کار بزرگ فرهنگی در کتابخانه مرحوم آیت‌الله نجفی لاری(ره) انجام شد، از بیت آیت‌الله سیدعبدالحسین آیت اللهی که در این کار مشارکت به سزایی داشتند، تشکر کرد.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :