در راستای ترویج فرهنگ غنی عاشورایی افتتاح دومین سوگواره عکاسی آیین های خاص محرم و اربعین در جهرم انجام شد.

مازیار الطافی دبیر سوگواره ی سراسری عکاسی محرم و اربعین امشب در گفتگو با چهره جهرم از افتتاح این سوگواره خبرداد و افزود: این سوگواره با هدف نگهداری آیین های سنتی در میان مردم در حال ترویج است و امیدواریم با حمایت ارگان های دولتی و غیردولتی به این مهم دست یابیم.

وی گفت: از آغاز فراخوان تاکنون ۱۳۳۳عکس به دبیرخانه ی سوگواره ارسال شده است که از این تعداد ۳۰عکس انتخاب شده که جوایزی را دریافت می کنند و از میان آن ها نیز ۳نفر برتر در مراسم اختتامیه که در ۴آذرماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم برگزار می شود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

الطافی افزود: در این سوگواره ۲۸۷نفر شرکت کرده اند که ۷۵درصد آن ها را آقایان و ۲۵درصد آثار را خانم ها ارسال نموده اند و استان فارس و خراسان رضوی با ۳۷شرکت کننده در رتبه اول شرکت کنندگان و استان تهران با ۳۵ و اصفهان با ۲۵نفر در رده های بعدی قرار گرفته اند و مابقی شرکت کننده ها از استان دیگر بوده اند.

وی در پایان از معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث کل فرهنگی استان و انجمن بچه های شهر باربد جهرم به عنوان مجریان برگزار کننده این سوگواره تشکر کرد و ازهمکاری فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم، شهرداری و شورای شهر جهرم و همچنین بنیاد خیریه ی موج مهربانی، آتلیه عنوان و آتلیه باربد به دلیل حمایت های خوب در این سوگواره تقدیر کرد.

به گزارش چهره جهرم، این سوگواره عکاسی از ۳۰آبان ماه لغایت ۴آذرماه برای بازدید عموم در راهروهای سالن علامه ی امینی برپا می باشد.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :