سرپرست اداره میراث فرهنگی جهرم گفت: با حضور نماینده ایران در یونسکو در تلاش برای ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی جهرم هستیم.

احمد شامل امشب در گفتگو با خبرنگار چهره جهرم، از تلاش برای ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی جهرم با حضور نماینده یونسکو در ایران خبر داد و افزود: از فرصت حضور دکتر عبدالمهدی مستکین نماینده فرهنگی ایران در یونسکو در سمینار دانش افزایی حکمت های بالانده و کاربردی فرهنگی اخلاقی یک معلم و مدیر دانشگاهی از نظرگاه حکمای ایرانی که به همت دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ۲۴آبان ماه در پردیس آن دانشگاه برگزار خواهد شد، استفاده می کنیم و ایشان را به بازدیدی از برخی آثار تاریخی و طبیعی جهرم خواهیم برد.

وی افزود: امیدوارم با نظر مثبت ایشان و پیگیری ها بتوانیم برخی میراث طبیعی مان همچون روستای قلات در بخش مرکزی که با توجه به اکتشافاتی که در این روستا انجام گرفته است و نشان می دهد زندگی از دوران هخامنشی تا عصر امروز در این روستا ادامه داشته است و همچنین روستای کراده که در بخش خفر قرار دارد و بصورت پلکانی روستا اجرا شده است همانند روستای مشهور ماسوله که متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی لازم در حال تخریب است.

سرپرست میراث فرهنگی جهرم گفت: خانه ی والی روستای قلات نیز آماده است به افراد و یا ارگان های حقیقی و یا حقوقی در صورت مرمت و بهسازی به صورت رایگان برای جذب توریست قرار گیرد.

وی در پایان از آثار دیگری همچون تخت سنگ معروف به قورباغه سبز واقع در بخش سیمکان، سنگ یاعلی در همان بخش و غار زیبای تادوان نام برد که دکتر مستکین در این بازدید به این آثار نیز سرکشی خواهد کرد.

 

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :