رییس کمیسیون فرهنگی شورای شورای جهرم از ورود نمایندگان مرکز اسناد آستان مقدس رضوی به شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهره جهرم، سید محمود رضا نسابه عصر امروز از ورود نمایندگان مرکز اسناد آستان مقدس رضوی به شهرستان جهرم خبر داد و گفت: این کارشناسان به منظور شناسایی و و تصویر برداری از  اسناد خطی و چاپی موجود در شهرستان جهرم ، به مدت حداقل دوهفته و از تاریخ یکشنبه ۱۶/۰۸/۹۵ در کتابخانه آیت الله العظمی نجفی لاری (ره) واقع در جنب مقبره خاندان آیت اللهی مستقر میگردند . وی ادامه داد : نسخه برداری و تصویربرداری از این اسناد ،  نقش مهمی در حفظ و نگهداری آثار فرهنگی ـ تاریخی گذشتگان و انتقال آن به نسل آینده و همچنین استفاده جهرم پژوهان دارد.
وی افزود: اسناد خطی و چاپی شامل کتاب‌های خطی(دست‌نویس)، کتاب‌های چاپ سنگی، کتب چاپی قدیمی نفیس و کمیاب، نشریات قدیمی، دست نوشته‌های قدیمی (مانند قراردادها، نامه‌ها، وقف نامه‌ها، صلح‌نامه‌ها، قولنامه‌ها، عقدنامه‌ها…..)و انواع عکس‌های تاریخی و قدیمی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهرم با اشاره به اینکه پس از عکسبرداری از اسناد خطی و چاپی، اصل سند به مالک آن برگردانده می‌شود، بیان کرد: در صورتی که مالک توانایی نگهداری اسناد را نداشته باشد آستان قدس رضوی با رضایت وی نسبت به مرمت و آفت‌زدایی سند اقدام و آن را نزد خود به امانت نگه می‌دارد و در نهایت چنانچه صاحب اثر رضایت دهد، وقف آستان قدس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر جهرم تا زمان تاسیس مرکز اسناد این شهرستان امانتدار نسخه های الکترونیکی این آثار است، اظهارکرد: به جز افراد حقیقی که صاحب اسناد مذکور هستند ، دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز می‌توانند تاریخچه‌ای از تاسیس و فعالیت گذشته خود را به صورت اسناد به کارشناسان اعزامی ارائه کنند.
نسابه از شهروندان گرامی درخواست کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری به شورای اسلامی شهر جهرم یا کتابخانه آیت الله العظمی نجفی لاری (ره)مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۹۱۷۳۹۱۵۵۹۲(نسابه) ۰۹۱۷۱۹۱۱۷۲۰(رحمانیان) ۰۹۱۵۵۱۰۹۰۱۴(سنابادی)تماس حاصل فرمایند.

کلید واژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :